Tuesday, March 3, 2009

Mara lantik kontraktor baiki dua blok baru

3/03/09
KUALA BERANG: Mara akan melantik kontraktor lain bagi melaksanakan kerja pembaikan blok baru asrama dan kelas di Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Kuala Berang bagi membolehkan pelajar menggunakan kemudahan itu dalam tempoh terdekat.

Jurucakap Mara berkata, bangunan itu tidak dapat diduduki sebelum ini kerana belum mendapat sijil layak menduduki (CF) berikutan kontraktor sebelum ini, OBE Development (M) Sdn Bhd gagal menyempurnakan pembinaannya mengikut spesifikasi yang ditetapkan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT).

Bagaimanapun, katanya Mara negeri sudah mengambil tindakan susulan berhubung masalah itu dan sedang memilih kontraktor untuk menyempurnakan pembinaan bangunan itu mengikut spesifikasi yang ditetapkan bagi mengelakkan masalah sama berulang lagi.

"Kami sudah dimaklumkan berhubung masalah itu dan sedang meneliti sebut harga daripada semua kontraktor yang berminat. Berita Harian

"Kami akan membuat pemilihan teliti bagi memastikan tidak timbul masalah seperti sekarang," katanya ketika ditemui selepas Majlis Pelancaran Gemilang SPM 2009, di MRSM Kuala Berang, petang semalam.

Beliau berkata, pihaknya menjangka kerja pembaikan dua blok itu tidak mengambil masa lama kerana 99 peratus daripada bahagian bangunan itu sudah menepati spesifikasi yang ditetapkan.

"Kami percaya kerja pembaikan tidak akan mengambil masa lama kerana hanya membabitkan pembaikan pada bahagian kecil seperti lantai tidak rata serta ukuran tingkap yang salah.

No comments:

Post a Comment